EN strategic planning
LV stratēģiskā plānošana
RU стратегическое планирование
DE strategische Planung
FR planification stratégique
Definīcija: Uzņēmuma vadības darbība, lai izveidotu kompleksu plānu svarīgāko perspektīvāko mērķu sasniegšanai. Δ palīdz uzņēmuma vadībai pieņemt pamatotus lēmumus. Δ uzdevums ir panākt, lai uzņēmumā tiktu ieviesti tehniski, strukturāli, saimnieciski un sociāli jauninājumi, nodrošinot uzņēmuma konkurētspēju un labus ekonomiskos rezultātus. Δ ietver šādus jautājumus: resursu sadali, adaptāciju mainīgā ārējā vidē, uzņēmuma struktūrvienību darba koordinēšanu un vadības stratēģiskās paredzēšanas spēju attīstīšanu. Δ veic uzņēmuma galvenā vadība, ievērojot visa uzņēmuma attīstības perspektīvas. Lai uzņēmums ar panākumiem varētu konkurēt mūsdienu tirgū, Δ jāveic, izmantojot plašus pētījumus un faktisko datu kopumu, kas nepārtraukti jāpapildina ar jaunu informāciju par nozares attīstību, ražoto preču tirgiem, konkurentiem u. c. Šī informācija ir pastāvīgi jāanalizē, un vajadzības gadījumā izstrādātais stratēģijas plāns arī jāmaina. Veicot Δ, iespējams skaidrāk iezīmēt uzņēmuma turpmāko darbību, salīdzināt sasniegtos rezultātus ar plānotajiem.
Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000