EN ABC method
LV ABC metode
RU метод ABC
DE ABC-Methode
FR méthode ABC
Definīcija: Metode, kas uzskata, ka uzņēmumā visus preču un materiālu veidus var iedalīt A, B un C grupās. Pie “A” grupas pieder 15–20% saražoto preču vai materiālu nosaukumu, kas dod 75–80% uzņēmuma ieņēmumu vai produktu pašizmaksā sastāda 75–80% no materiālu izmaksām. “B” grupā ir preču un materiālu veidi, kas pēc nosaukuma sastāda 15–20% no materiālu izmaksām. “C” grupā ietilpst preču un materiālu veidi, kas dod tikai 5% no ieņēmumiem vai sastāda 5% no materiālu izmaksām. Ražošanas procesa, piegāžu organizēšanā, plānošanā, kontrolē un analīzē galveno vērību jāpievērš A un B grupas precēm un materiāliem, jo no tiem ir atkarīgi galvenie uzņēmuma saimnieciskās darbības rezultāti.
Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000