EN internal environmental analysis
LV iekšējās vides faktoru analīze
RU анализ факторов внутренней среды
DE die Unternehmungsanalyse
Definīcija: Tirgzinības metode, kuru izmanto uzņēmuma stāvokļa, tā stipro un vājo pušu novērtēšanai. Iekšējā vide tiek novērtēta attiecībā pret konkurentiem un ārējo vidi. To kopā ar ārējās vides faktoru analīzi izmanto uzņēmuma attīstības stratēģijas izstrādei. Piemēram, viesnīcās tiek analizēti šādi faktori: finanšu aprite (apgrozījuma, izmaksu un investīciju attīstība, finansēšana, izmaksu segšana), tirgvedība (tirgus produkti, tirgvedības koncepcija, izmantojamie instrumenti), produkts (viesu uzņemšana, viesnīcas numuri, ēdināšana, apkalpošana restorānā utt.), sagāde, personāls un pārvaldība.
Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. — R., 2008