Eiropas Savienības dokumentos un EUROVOC tēzaurā lietojamie termini (LZA TK prot. Nr. 5/1037, 13.05.2003)
ENfranchising
LVkomercpilnvarojums; franšīze
RUфранкиссия
DE*Franchising
Ekonomikas, lietvedības un darba organizācijas termini (ELDO) — R., 1995
ENfranchising
LVkomercpilnvarojums; franšīze
Definīcija: Īpašs līguma veids, ar kuru uzņēmums (komercpilnvaras devējs) apmaiņai pret tiešu vai netiešu finansiālu kompensāciju piešķir citam uzņēmumam (komercpilnvaras ņēmējam) tiesības izmantot rūpnieciskā vai intelektuālā īpašuma tiesību kopumu (komercpilnvaru), lai ražotu un/vai realizētu attiecīgās preces un/vai pakalpojumus. Šajā kopumā parasti ietilpst preču zīmes, nosaukumi, veikalu zīmes, inovatīvie modeļi, autortiesības, zinātība vai patenti. Komercpilnvaras līgumi parasti ietver saistības, kas attiecas uz: 1) kopēja nosaukuma vai veikala zīmes izmantošanu, kā arī līgumā noteikto telpu un transporta līdzekļu vienotu noformējumu, 2) komercpilnavaras devēja pienākumu informēt par savu zinātību komercpilnvaras ņēmēju, 3) ilglaicīgu komercpilnvaras devēja pienākumu komercpilnvaras ņēmējam sniegt komerciālu vai tehnisku atbalstu visā līguma darbības laikā. Eurodicautom