EN game theory
LV spēļu teorija
RU теория игр
DE Spieltheorie
FR théorie des jeux
Definīcija: Matemātiska teorija, kas palīdz atrisināt reālas problēmas un pieņemt pareizus stratēģiskus lēmumus pēc iepriekš atrisināta teorētiska modeļa, kurā reālie apstākļi aizstāti ar nosacītiem. Modeļa situācijas risināšana palīdz labāk izprast problēmu un paredzēt, kā tā jārisina. Δ 1928. g. radīja amerikāņu matemātiķis Dž. fon Neimanis, kurš 40. gados kopā ar O. Morgenšternu Δ arī detalizēti izstrādāja. Δ var izmantot tautsaimniecības, socioloģijas, psiholoģijas, militāro, politisko jautājumu risināšanā un stratēģiju izveidošanā. Δ var veiksmīgi lietot arī uzņēmējdarbības problēmu risināšanā. Piem., tirgotājs A, samazinot preces cenu, lai piesaistītu vairāk pircēju, var izraisīt arī tādu pašu savu konkurentu rīcību. Rezultātā var samazināties visu tirgotāju peļņa. Turpretī, ja tirgotājs A paaugstina preces cenu, daļa viņa pircēju sāks iepirkties pie viņa konkurentiem. Izmantojot Δ, tirgotājs A var noteikt vislabāko preces cenu un tirgošanās stratēģiju, lai saglabātu pircējus un tie pirktu viņa preci, bet konkurenti nesamazinātu cenas.
Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000