EN portfolio-matrix analysis
LV portfeļmatricas analīze
RU анализ портфеля
DE die Portfolio-Matrix-Analyse
Definīcija: Uzņēmuma produktu vai arī uzņēmuma atsevišķu apakšvienību tirgus stāvokļa un iespēju analīzes metode, kas balstīta uz Bostonas konsultāciju grupas (Boston Consulting Group) izstrādāto portfeļa matricu. Uzņēmuma produkti vai apakšvienības tiek ierindoti atbilstīgajā matricas sektorā jeb portfeļa nodalījumā (zvaigzne, slaucamā govs, rūpju bērns, nabaga suns) atkarībā no ieņemtās tirgus daļas un tirgus daļas pieauguma. Katra nodalījuma produkta attīstībai tiek izmantotas atšķirīgas stratēģijas. Šī metode tiek izmantota arī tūrisma uzņēmumu tirgvedības stratēģiju izstrādē.
Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. — R., 2008