EN service quality
LV pakalpojuma kvalitāte
RU качество услуг, качество обслуживания
DE die Dienstleistungsqualität
Definīcija: Pakalpojuma pazīmes un īpašības, kuras apmierina patērētāja vajadzības, kā arī pakalpojuma trūkumu / nepilnību neesība. Izšķir dažādus pakalpojuma kvalitātes aspektus, piemēram, tehniskā kvalitāte var izpausties kā pakalpojuma apjoms kāda uzņēmuma produktā, to kvalitātes standarts (viesnīcas kategorija, vietas klase lidmašīnā), estētiskā kvalitāte (materiālu, formu, krāsu, gaismas, skaņas atbilstība noteiktām ideālajām normām), sociālā kvalitāte (īpašnieka vai pakalpojumu sniedzēja sabiedriskais prestižs), socioekoloģiskā kvalitāte (tūrisma produkta nekaitīgums apkārtējai ekoloģiskajai un sociālajai videi), savukārt funkcionālā jeb interaktīvā kvalitāte izpaužas veidā, kā pakalpojums tiek sniegts: attiecībās starp klientu un pakalpojumu sniedzēju (draudzīgums, laipnība), atmosfērā, kādu uzņēmumā rada personāls un pārējie klienti, kā pakalpojumu sniegšanas norise laikā (pakalpojumu secība, gaidīšanas laiks), kā pakalpojumu piedāvāšanas vietas sasniegšanai nepieciešamie resursi.
Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. — R., 2008