Definīcija:3–12 cilvēku liela grupa, kuras dalībnieki darbavietā veic kopīgu darbu un kuras lielumu palielināt nav izdevīgi, jo tad katra cilvēka ieguldījums kopīgos rezultātus var mazināt. Δ galvenais mērķis ir atklāt ar produkcijas kvalitāti saistītas praktiskas problēmas, tās pētīt un risināt. Katrs grupas dalībnieks pats kontrolē sava padarītā darba kvalitāti, kā arī atbild par to. Visiem Δ dalībniekiem jāizglītojas un jāpapildina savas zināšanas. Δ sanāksmēs regulāri apspriež tā darba rezultātus, priekšlikumus darba uzlabošanai un nākotnes plānus. Iesaistīšanās Δ ir brīvprātīga. Δ koncepciju un tā darbības principus 1962. g. ir formulējis Tokijas universitātes profesors K. Isikava, izmantojot elementus no t. s. bezdefekta darba grupas koncepcijas, kas 50. g. beigās un 60. g. sākumā tika radīta ASV, bet kura tur tomēr neieviesās. Δ ļoti efektīvi darbojas Japānas uzņēmumos, kur daudzas firmas pēc noteiktas programmas organizē Δ dalībnieku mācības un to sacensības, labākie uzņēmumu Δ tālāk piedalās valsts mēroga sacensībās. 80. gados Δ tika veidoti arī Latvijas rūpniecības uzņēmumos, bet, tā kā tas notika piespiedu veidā un formāli, šis pasākums bija neveiksmīgs.
Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000
ENquality control circle; quality circle
LVkvalitātes apspriedes grupa
Eiropas Savienības terminu vārdnīca. — R., UNDP, 2004