Svētdiena, 22. decembris   Šī ir funkcionējoša termini.lza.lv versija. Apmeklējiet arī Latvijas Nacionālo terminoloģijas portālu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Akadēmiskā terminu datubāze AkadTerm

 Palīdzība
Izmantojiet zvaigznīti * vārda daļu meklēšanai (piemēram, dator* vai *pratība)
Jūs meklējāt to mark out
Atrasti 239 termini

mark

  1. EN trade mark
    LV preču zīme
    Definīcija: Zīme vai simbols, ko lieto, lai atšķirtu kāda uzņēmuma produktus.
    LVS ISO 5127:2005 Informācija un dokumentācija. Vārdnīca
    Informācijas zinātnes termini (bibliotēkas, arhīvi un muzeji)

  2. EN trade mark
    LV prečzīme; firmas zīme; ražotāja zīme
    RU товарный знак; товарная марка
    DE Warenzeichen
    FR marque
    Definīcija: Īpašs simbolisks apzīmējums, kas ir pievienots, piestiprināts precei, lai to atšķirtu no līdzīgām cita veida un citu uzņēmumu precēm. Δ parasti tiek apstiprināta noteiktā iestādē (patentu valdē). Reģistrēta Δ kļūst par juridiskas vai fiziskas personas īpašumu, un neviens cits bez atļaujas to nedrīkst izmantot. Bez reģistrētām Δ var būt arī nereģistrētas Δ — tādas, kurām trūkst oriģinālu īpašību, kas tās atšķirtu no citām Δ, vai kuras ir tikai aprakstošas.
    Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000

  3. EN trade mark
    LV fabrikas zīme; prečzīme; (likumos) preču zīme
    Angļu-latviešu muitas terminu vārdnīca — R., Jāņa sēta, 1997.

  4. EN trade mark
    LV prečzīme; preču zīme
    Definīcija: Instruments (kā vārds), kas skaidri norāda uz izstrādājuma izcelsmi un īpašumtiesībām un kas juridiski nosaka īpašnieka kā izgatavotāja vai pārdevēja izņēmuma tiesības šī vārda izmantošanā; īpaša zīme uz noteikta zīmola preces, lai atšķirtu to no līdzīgām precēm, ko pārdod citi realizētāji; nosaukums vai zīme, ko komercijā izmanto vīna izcelsmes vai pārdevēja norādīšanai. Eurodicautom
    Sk. arī: trade name
    Eiropas Savienības terminu vārdnīca. — R., UNDP, 2004