EN concentration
LV koncentrēšanās; koncentrācija
RU концентрация
DE Konzentration
FR concentration
Definīcija: Uzņēmumu paplašināšanās, tiecoties pārņemt kādu noteiktu preču ražošanu vai pakalpojumu veikšanu un cenšoties nodrošināt visas vajadzības pēc šīm precēm un pakalpojumiem. Ražošanas Δ mērķis ir lielākas peļņas gūšana, palielinot apgrozījumu, aizņemot kādu tirgus daļu un izveidojot tajā monopolstāvokli, u. c. Pastāv horizontālā koncentrēšanās un vertikālā koncentrēšanās, kas var notikt: 1) uzņēmumiem apvienojoties (sk. horizontālā apvienošanās, vertikālā apvienošanās un konglomeratīvā apvienošanās); 2) uzpērkot citu uzņēmumu akcijas un tādējādi pakļaujot tos savai kontrolei (sk. horizontālā integrēšanās un vertikālā integrēšanās); 3) attīstot savu ražošanu vai pakalpojumus un ieguldot gūto peļņu ražošanas paplašināšanā.
Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000