Pirmdiena, 23. decembris   Šī ir funkcionējoša termini.lza.lv versija. Apmeklējiet arī Latvijas Nacionālo terminoloģijas portālu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Akadēmiskā terminu datubāze AkadTerm

 Palīdzība
Izmantojiet zvaigznīti * vārda daļu meklēšanai (piemēram, dator* vai *pratība)
Jūs meklējāt méthode d’échantillonnage
Atrasti 207 termini

  1. EN ABC method
    LV ABC metode
    RU метод ABC
    DE ABC-Methode
    FR méthode ABC
    Definīcija: Metode, kas uzskata, ka uzņēmumā visus preču un materiālu veidus var iedalīt A, B un C grupās. Pie “A” grupas pieder 15–20% saražoto preču vai materiālu nosaukumu, kas dod 75–80% uzņēmuma ieņēmumu vai produktu pašizmaksā sastāda 75–80% no materiālu izmaksām. “B” grupā ir preču un materiālu veidi, kas pēc nosaukuma sastāda 15–20% no materiālu izmaksām. “C” grupā ietilpst preču un materiālu veidi, kas dod tikai 5% no ieņēmumiem vai sastāda 5% no materiālu izmaksām. Ražošanas procesa, piegāžu organizēšanā, plānošanā, kontrolē un analīzē galveno vērību jāpievērš A un B grupas precēm un materiāliem, jo no tiem ir atkarīgi galvenie uzņēmuma saimnieciskās darbības rezultāti.
    Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000