Pirmdiena, 23. decembris   Šī ir funkcionējoša termini.lza.lv versija. Apmeklējiet arī Latvijas Nacionālo terminoloģijas portālu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Akadēmiskā terminu datubāze AkadTerm

 Palīdzība
Izmantojiet zvaigznīti * vārda daļu meklēšanai (piemēram, dator* vai *pratība)
Jūs meklējāt marché des changes
Atrasti 603 termini


  1. EN contract
    LV līgums
    DE Vertrag
    FR marché
    © Download IATE, European Union, 2024

  2. EN market
    LV tirgus
    DE Markt
    FR marché
    EuroVoc tēzaurs v4.12 © Eiropas Savienība, 2020

  3. EN market
    LV tirgus
    RU рынок
    DE Markt
    FR marché
    Definīcija: 1. Darījumu vieta, kurā satiekas preču vai pakalpojumu piedāvātāji un pircēji, notiek maiņas darījumi, kā arī veidojas preces cena, kas ir atkarīga no piedāvājuma un pieprasījuma. Atkarībā no tā, kas tiek pārdots, ir: patēriņa preču tirgus, ražošanas resursu tirgus, pakalpojumu tirgus, kapitāla tirgus, naudas tirgus, aizdevu kapitāla tirgus, vērtspapīru tirgus, darba tirgus un nekustamā īpašuma tirgus. Δ iedala arī pēc citām pazīmēm: pēc organizētības — organizēts tirgus un neorganizēts tirgus; pēc atklātuma — atklāts tirgus un slēgts tirgus; pēc piedāvāto preču sortimenta — viendabīgs (homogēns) tirgus un neviendabīgs (heterogēns) tirgus; pēc konkurences iespējām — pilnīgs tirgus (pilnīga konkurence) un nepilnīgs tirgus (nepilnīga konkurence); pēc ieņemamās daļas (sk. tirgus formas).
    2. Norobežota teritorija, kurai piešķirts īpašs statuss un kurā notiek preču pārdošana. Δ teritorijā atrodas paviljoni, kioski, novietnes, citas slēgtas pastāvīgas tirdzniecības vietas, nojumes, tirdzniecības galdi (letes); tajā var būt brīva teritorija tirdzniecībai no transportlīdzekļiem, iekārtotas dažādas citas tirdzniecības vietas. Latvijā Δ pārvalda reģistrēti uzņēmumi. Δ iedala: pārtikas preču Δ un nepārtikas preču Δ. Δ ir jāievēro mazumtirdzniecības u. c. tirdznieciskās darbības noteikumi.
    Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000