Piektdiena, 20. septembris   Šī ir funkcionējoša termini.lza.lv versija. Apmeklējiet arī Latvijas Nacionālo terminoloģijas portālu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Akadēmiskā terminu datubāze AkadTerm

 Palīdzība
Izmantojiet zvaigznīti * vārda daļu meklēšanai (piemēram, dator* vai *pratība)
Jūs meklējāt marché des changes
Atrasti 306 termini

  1. EN market segmentation
    LV tirgus segmentēšana; tirgus segmentācija
    RU сегментация рынка
    DE Marktsegmentierung
    FR segmentation du marché
    Definīcija: Tirgus sadalīšana noteiktās pircēju grupās jeb tirgus segmentos. Katrai grupai var būt nepieciešamas īpašas preces un konkrēti tirgvedības pasākumi. Patēriņa preču tirgū Δ parasti notiek pēc šādām pazīmēm: 1) pēc ģeogrāfiskās pazīmes (valsts, pilsētas lielums, klimats u. c.); 2) pēc psiholoģiskās un sociālās pazīmes (sabiedriskie slāņi, personības tips u. c.); 3) pēc pircēju rīcības kritērijiem (pirkšanas motivācija, klienta statuss, attieksme pret preci u. c.); 4) pēc demogrāfiskās pazīmes (vecums, dzimums, ienākumu līmenis, izglītība, reliģiskā pārliecība u. c.). Ražošanas resursu tirgū Δ parasti notiek pēc ģeogrāfiskās pazīmes, pircēju rīcības kritērijiem u. c. Δ mērķis ir tirgus iepazīšana, lai uzņēmums varētu noteikt preču ražošanas stratēģiju un taktiku, kā arī plānot atbilstošus tirgvedības pasākumus.
    Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000