Sestdiena, 21. septembris   Šī ir funkcionējoša termini.lza.lv versija. Apmeklējiet arī Latvijas Nacionālo terminoloģijas portālu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Akadēmiskā terminu datubāze AkadTerm

 Palīdzība
Izmantojiet zvaigznīti * vārda daļu meklēšanai (piemēram, dator* vai *pratība)
Jūs meklējāt oligopole
Atrasti 4 termini


  1. EN oligopoly; oligopolistic market
    LV oligopols
    DE Oligopol
    FR oligopole
    © Download IATE, European Union, 2024

  2. EN oligopoly
    LV oligopols
    DE Oligopol
    FR oligopole
    EuroVoc tēzaurs v4.12 © Eiropas Savienība, 2020

  3. EN oligopoly
    LV oligopols
    RU олигополия
    DE Oligopol
    FR oligopole
    Definīcija: Tirgus forma — stāvoklis kādu preču vai pakalpojumu tirgū, ja tajā piedāvājumu pārstāv dažas lielas firmas, kuru starpā pastāv necenu konkurence. Δ sāka veidoties 19. gs. beigās un 20. gs. sākumā un mūsdienās ir raksturīgs daudzām attīstīto valstu ekonomikas nozarēm (piem., ASV automobiļu ražošanas tirgū valda t.s. lielā trijotne — “General Motors Corporation”, “Ford Motor Company” un “Chrysler”). Lai sasniegtu savus mērķus, nozarē valdošie lielie uzņēmumi organizē dažādas savstarpējas vienošanās, kas bieži ir slepenas. Šādu vienošanos rezultātā Δ var pārvērsties par monopolu.
    Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000