Svētdiena, 22. decembris   Šī ir funkcionējoša termini.lza.lv versija. Apmeklējiet arī Latvijas Nacionālo terminoloģijas portālu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Akadēmiskā terminu datubāze AkadTerm

 Palīdzība
Izmantojiet zvaigznīti * vārda daļu meklēšanai (piemēram, dator* vai *pratība)
Jūs meklējāt prix
Atrasti 433 termini

prix
  1. EN target-profit pricing
    LV bezzaudējumu cenu kalkulēšana
    RU безубыточный расчет цены
    DE verlustlose Preiskalkulierung
    FR calcul des prix sans pertes
    Definīcija: Cenu veidošanas metode — cenas noteikšana, ņemot vērā katras preces pašizmaksu un peļņas lielumu, kādu uzņēmējs vēlas saņemt no ieguldītā kapitāla. Piem., ja uzņēmējs iegulda ražošanā 1 000 000 latu un vēlamā peļņa ir 20%, tad šim uzņēmējam no sava kapitāla jāiegūst ne mazāk kā 200 000 latu. Ja ar šo kapitālu var saražot 80 000 izstrādājumu gadā, tad peļņai, rēķinot uz vienu izstrādājumu, jābūt 200 000:80 000 = 2,5 lati. Ja, piem., produkcijas pašizmaksa ir 7 lati par vienību, tad preces cenai jābūt 9,5 latiem. Ja šī cena tirgū izrādās par augstu, uzņēmumam, lai samazinātu cenu un iegūtu to pašu peļņas kopējo summu, ir jāpalielina ražošanas apjoms. Ar 100 000 izstrādājumu lielu gada ražošanas apjomu preces cena būs 9 lati (200 000:100 000+7=9).
    Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000