EN external environmental analysis
LV ārējās vides faktoru analīze
RU анализ факторов внешней среды
DE die Umweltanalyse
Definīcija: Tirgzinības metode, kuru izmantoto uzņēmuma darbības iespēju un draudu novērtēšanai. Ārējās vides attīstības tendences un iespējas tiek analizētas, lai ar konkrētu stratēģiju palīdzību pilnīgāk izmantotu šīs iespējas, kā arī minimizētu draudus. Tūrisma uzņēmumi ārējās vides analīzes ietvaros vāc un analizē informāciju par iedzīvotāju skaita, struktūras un ienākumu izmaiņām, valūtas maiņas kursu attīstību, sociālpsiholoģiskajām, globālpolitiskajām, tehnoloģiskajām un vides ekoloģiskajām izmaiņām un attīstības tendencēm (makrovide). Tiek analizēta arī konkurence, mērķtirgus attīstība, izplatīšanas kanāli, sagādes tirgus (mikrovide).
Sk. arī analīze STEEP
Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. — R., 2008