Pirmdiena, 23. decembris   Šī ir funkcionējoša termini.lza.lv versija. Apmeklējiet arī Latvijas Nacionālo terminoloģijas portālu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Akadēmiskā terminu datubāze AkadTerm

 Palīdzība
Izmantojiet zvaigznīti * vārda daļu meklēšanai (piemēram, dator* vai *pratība)
Jūs meklējāt franšīze
Atrasti 6 termini


  1. EN franchise
    LV komercpilnvarojums; franšīze
    DE Franchise
    FR franchise
    © Download IATE, European Union, 2024

  2. EN franchising
    LV komercpilnvarojums; franšīze
    Eiropas Savienības dokumentos un EUROVOC tēzaurā lietojamie termini (LZA TK prot. Nr. 5/1037, 13.05.2003)

  3. EN franchise
    LV komercpilnvarojums; franšīze
    RU франшиза
    DE Franchise
    FR franchise
    Definīcija: 1. Līgums, kuru noslēdzot kādu izstrādājumu ražotājs ar konkrētiem noteikumiem pārdod šo izstrādājumu ražošanas licenci un savas firmas prečzīmi citam uzņēmējam. Licences pārdevējs, piem., var piedāvāt licences ieguvējam savu pieredzi, ražošanas iekārtas u. c., bet tādā gadījumā licences pārdevējam paliek kontroles tiesības par ražoto preču kvalitāti, izgatavošanas tehnoloģijas ievērošanu.
    2. Savu preču tirdzniecības tiesību nodošana noteiktā teritorijā citam uzņēmumam.
    3. Apdrošināšanas līgums, kuru noslēdzot apdrošinātājs uzņemas samaksāt tikai noteiktu summu vai procentus no apdrošinātā objekta vērtības. Līdz ar to apdrošinātājs neatbild par zaudējumiem, kas šo summu pārsniedz.
    Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000

  4. EN franchising
    LV komercpilnvarojums; franšīze
    RU франкиссия
    DE *Franchising
    Ekonomikas, lietvedības un darba organizācijas termini (ELDO) — R., 1995

  5. EN franchising
    LV komercpilnvarojums; franšīze
    Definīcija: Īpašs līguma veids, ar kuru uzņēmums (komercpilnvaras devējs) apmaiņai pret tiešu vai netiešu finansiālu kompensāciju piešķir citam uzņēmumam (komercpilnvaras ņēmējam) tiesības izmantot rūpnieciskā vai intelektuālā īpašuma tiesību kopumu (komercpilnvaru), lai ražotu un/vai realizētu attiecīgās preces un/vai pakalpojumus. Šajā kopumā parasti ietilpst preču zīmes, nosaukumi, veikalu zīmes, inovatīvie modeļi, autortiesības, zinātība vai patenti. Komercpilnvaras līgumi parasti ietver saistības, kas attiecas uz: 1) kopēja nosaukuma vai veikala zīmes izmantošanu, kā arī līgumā noteikto telpu un transporta līdzekļu vienotu noformējumu, 2) komercpilnavaras devēja pienākumu informēt par savu zinātību komercpilnvaras ņēmēju, 3) ilglaicīgu komercpilnvaras devēja pienākumu komercpilnvaras ņēmējam sniegt komerciālu vai tehnisku atbalstu visā līguma darbības laikā. Eurodicautom
    Sk. arī: franchise; franchise agreement; franchisee; franchisor
    Eiropas Savienības terminu vārdnīca. — R., UNDP, 2004

  6. EN franchise
    LV komercpilnvara; franšīze
    Definīcija: Rūpnieciskā un intelektuālā īpašuma tiesību kopums, kas ir saistīts ar preču zīmēm, nosaukumiem, veikalu zīmēm, inovatīviem modeļiem, autortiesībām, zinātību vai patentiem, kas tiek izmantoti preču realizācijā vai pakalpojumu sniegšanā galapatērētājiem. 388R4087
    Sk. arī: franchise agreement; franchisee; franchisor
    Eiropas Savienības terminu vārdnīca. — R., UNDP, 2004