EN marketing mix
LV tirgvedības pasākumu komplekss, tirgvedības komplekss
RU маркетинговый комплекс
DE das Marketingmix
Definīcija: Dažādu tirgvedības instrumentu — produkta, cenas, sadales un virzīšanas tirgū — kombinācijas izvēle, kas ļauj visoptimālāk apmierināt klientu vajadzības. Angļu valodā šie četri tirgvedības instrumenti zināmi kā "4P" — prece, vieta, cena un virzīšana tirgū (Product, Place, Price, Promotion). Tūrisma tirgvedībā tradicionālie "4P" tiek papildināti arī ar citiem instrumentiem — līdzdalība un līdzcilvēki (Participation and People), vide, aprīkojums (Physical Evidence), process (Process), kompleksais ceļojums (Packaging), programmas (Programming), pozicionēšana (Positioning), uzņēmuma spēcināšana (Power), partnerattiecības (Partnership), darbs ar sabiedrību (Public).
Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. — R., 2008