Definīcija:Ražošanas virzienu paplašināšana un izstrādājumu veidu dažādošana, kas parasti tiek veikta, ja uzņēmumam nav vairs augšanas iespēju savā darbības jomā vai arī cits darbības virziens ir vilinošāks (t. i., sola lielāku peļņu). Ir trīs Δ veidi: 1) koncentrētā diversifikācija — ja uzņēmums papildina savu izstrādājumu nomenklatūru ar līdzīgiem izstrādājumiem; 2) horizontālā diversifikācija — ja uzņēmums sāk ražot pavisam jaunus izstrādājumu veidus, kas palīdz piesaistīt patērētājus; 3) konglomeratīvā diversifikācija — ja uzņēmums papildina savu izstrādājumu nomenklatūru ar pilnīgi jauniem izstrādājumiem, kuriem nav nekādas saistības ar esošajiem, un uzņēmumam rodas jauni patērētāji.
Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000
ENdiversification
LVdiversificēšana; diversifikācija
RUдиверсификация
DEDiversifikation; Diversifizierung
Ekonomikas, lietvedības un darba organizācijas termini (ELDO) — R., 1995