EN perfect competition
LV pilnīga konkurence; atomiska konkurence
RU совершенная конкуренция
DE vollkommener Wettbewerb
FR concurrence pure et parfaite
Definīcija: Tirgus stāvoklis, ja tajā pastāv gan pircēju, gan pārdevēju konkurence, bet nav savstarpējas pārdevēju vienošanās par preču cenu, un tas atbilst šādiem kritērijiem: 1) pastāv ļoti liels skaits pircēju un pārdevēju, no kuriem neviens nevar ietekmēt tirgus cenu; 2) pircējiem un pārdevējiem ir brīva iespēja tirdzniecību sākt vai pārtraukt; 3) tiek piedāvātas vienveidīgas, nediferencētas preces; 4) pircējiem un pārdevējiem ir iespējams iepazīties ar pilnīgu informāciju par tirgu; 5) tirgū ir iespējams pirkt vai pārdot jebkādu preču daudzumu. Reāli dzīvē visi šie nosacījumi nekad nepastāv, tāpēc Δ ir abstrakts teorētisks tirgus modelis; tam aptuveni līdzīgus apstākļus var saskatīt, piem., pārdodot lauksaimniecības produktus un dažas citas vienveidīgas preces.
Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000