Piektdiena, 15. novembris   Šī ir funkcionējoša termini.lza.lv versija. Apmeklējiet arī Latvijas Nacionālo terminoloģijas portālu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Akadēmiskā terminu datubāze AkadTerm

 Palīdzība
Izmantojiet zvaigznīti * vārda daļu meklēšanai (piemēram, dator* vai *pratība)
Jūs meklējāt конкуренция цен
Atrasti 15 termini

  1. EN perfect competition
    LV pilnīga konkurence; atomiska konkurence
    RU совершенная конкуренция
    DE vollkommener Wettbewerb
    FR concurrence pure et parfaite
    Definīcija: Tirgus stāvoklis, ja tajā pastāv gan pircēju, gan pārdevēju konkurence, bet nav savstarpējas pārdevēju vienošanās par preču cenu, un tas atbilst šādiem kritērijiem: 1) pastāv ļoti liels skaits pircēju un pārdevēju, no kuriem neviens nevar ietekmēt tirgus cenu; 2) pircējiem un pārdevējiem ir brīva iespēja tirdzniecību sākt vai pārtraukt; 3) tiek piedāvātas vienveidīgas, nediferencētas preces; 4) pircējiem un pārdevējiem ir iespējams iepazīties ar pilnīgu informāciju par tirgu; 5) tirgū ir iespējams pirkt vai pārdot jebkādu preču daudzumu. Reāli dzīvē visi šie nosacījumi nekad nepastāv, tāpēc Δ ir abstrakts teorētisks tirgus modelis; tam aptuveni līdzīgus apstākļus var saskatīt, piem., pārdodot lauksaimniecības produktus un dažas citas vienveidīgas preces.
    Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000