Ceturtdiena, 9. janvāris   Šī ir funkcionējoša termini.lza.lv versija. Apmeklējiet arī Latvijas Nacionālo terminoloģijas portālu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Akadēmiskā terminu datubāze AkadTerm

 Palīdzība
Izmantojiet zvaigznīti * vārda daļu meklēšanai (piemēram, dator* vai *pratība)
Jūs meklējāt франшиза
Atrasti 3 termini


  1. EN franchise
    LV komercpilnvarojums
    RU франшиза
    DE das Franchising
    Definīcija: Viena no kooperācijas formām, kad komercpilnvarotājs (franšīzes devējs) pārdod komercpilnvarotajam (franšīzes ņēmējam) tiesības izplatīt savus produktus vai pakalpojumus. Komercpilnvarotājs izstrādā pilnu uzņēmuma koncepciju un darba metodes, bet komercpilnvarotais pērk tiesības izmantot šīs iestrādes. Komercpilnvarotā produkti un pakalpojumi pircējam ir viegli atpazīstami pēc kopējā firmas vārda, simboliem, līdzīgi iekārtotajām tirdzniecības vietām utt
    Sk. arī komercpilnvarotājs; komercpilnvarotais
    Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. — R., 2008

  2. EN franchise
    LV komercpilnvarojums; franšīze
    RU франшиза
    DE Franchise
    FR franchise
    Definīcija: 1. Līgums, kuru noslēdzot kādu izstrādājumu ražotājs ar konkrētiem noteikumiem pārdod šo izstrādājumu ražošanas licenci un savas firmas prečzīmi citam uzņēmējam. Licences pārdevējs, piem., var piedāvāt licences ieguvējam savu pieredzi, ražošanas iekārtas u. c., bet tādā gadījumā licences pārdevējam paliek kontroles tiesības par ražoto preču kvalitāti, izgatavošanas tehnoloģijas ievērošanu.
    2. Savu preču tirdzniecības tiesību nodošana noteiktā teritorijā citam uzņēmumam.
    3. Apdrošināšanas līgums, kuru noslēdzot apdrošinātājs uzņemas samaksāt tikai noteiktu summu vai procentus no apdrošinātā objekta vērtības. Līdz ar to apdrošinātājs neatbild par zaudējumiem, kas šo summu pārsniedz.
    Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. — R., Zinātne, 2000