Svētdiena, 22. decembris   Šī ir funkcionējoša termini.lza.lv versija. Apmeklējiet arī Latvijas Nacionālo terminoloģijas portālu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Akadēmiskā terminu datubāze AkadTerm

 Palīdzība
Izmantojiet zvaigznīti * vārda daļu meklēšanai (piemēram, dator* vai *pratība)
Jūs meklējāt эффект Оже
Atrasti 258 termini

  1. EN income multiplicator
    LV tūrisma ienākumu multiplikators
    RU эффект мультипликатора, коэффициент дохода
    DE der Multiplikator der Einkommen
    Definīcija: Ekonomisks rādītājs, kas raksturo, kā ārvalstu tūristu iztērētā nauda veic apriti konkrētajā valstī un kāda daļa no tās aizplūst uz citām valstīm. Attīstītām valstīm tas svārstās no 1 līdz 2. Tūrisma ienākuma multiplikatora vērtība 2 norāda, ka 1 iztērētā naudas vienība valstī gada laikā rada 2 reizes lielākus ienākumus (tūrisma nozarē nodarbinātie daļu darba algas izdod par citām precēm un pakalpojumiem). Attīstības valstīm tūrisma ienākumu multiplikators parasti ir zemāks par 1. Tūrisma ienākuma multiplikatora vērtība 0.5 norāda, ka līdzekļu noplūdes dēļ (maksa par importētajām precēm un pakalpojumiem) attiecīgā valsts no tūrista iztērētās 1 naudas vienības saņems tikai pusi.
    Sk. arī tūrisma ienākumu daudzkāršošana; noplūde; noplūde tūrisma ekonomikā
    Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. — R., 2008